2012. november 20., kedd

Athénról


Hosszú utamat bevégeztem. Athén jutalom volt minden fáradságomért, szenvedésemért. A lemenő nap fényénél sokáig élveztem azt a csodálatosan szép látványt, amit a Philopappus dombjáról nyújt az Akropolisz. Előttem állt a Parthenon felséges oszlopsora a hegytetőn, mellettem Szókratész börtöne, amelynek vasrácsára minden látogató letesz egy szál virágot, hálával áldozva az etika apostolának. Alatta balra az Areopagosz, a későbbi Mars dombja, ahol Pál apostol hirdette az Evangéliumot.

Beethoven a IX. után egy X. szimfóniát akart alkotni, amelyben mennyei hangokkal festi az ókor szépségeszményének megnemesedését az etika jóságában. Ez a meg nem született szimfónia itt állt előttem a maga megtestesülésében. Szépség és jóság az emberi élet célja."
Germanus Gyula - Allah Akbar!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése