2012. november 15., csütörtök

2010. június 14, hétfő


Korán ébredtem, de azért annyira nem, hogy napkeltében készíthessek néhány fotót. Különösen mondjuk azért sem, mert a hegy mögött kel a nap, de mindegy... a napfelkelte színeinél nem sok szebb dolog van a világon. Azért jólesett sétálni egyet a friss, reggeli levegőben, odaköszönni 1-1 ismerősnek, a tenger zúgását és a kávéskanalak, csészék koccanását hallgatva az amúgy még csendes falunkban. A még-már csendes halászhajók kikötőjéig sétáltam el, de csak sirályokat láttam, ott nem volt semmi egyéb jele bárki vagy bármi ébrenlétének.


A péknél már kész volt a kenyér, be is tértem hozzá, nem elfelejtve a vaniliás-fahéjas-szezámos kalácsot, és elcsábulva a cremás rétes-szerű süteményre. Fahéj, cukor mehet rá? Hát már hogyne mehetne, aztán nekem hirtelen sürgőssé vált hazatérni a kis házunkba, hogy a még langyos süteményemet a kávémmal együtt tegyem magamévá. Idejét sem tudom, hogy mikor csináltam én a reggeli kávém előtt bármit is, most felülmúltam önmagam, cserébe megérdemeltem ezt a mennyei süteményt. El is időztem vele a ház előtt, az ébredező Plataniast nézve, a már megszokott édes-sós, virágos-tengeres illatot ízlelgetve, miközben a levegő egyre párásabbá vált a melegtől. Határozottan érzeni, hogy egyre inkább itt a nyár, napról napra melegebbek még az éjszakák is, a reggeli fülledtség az első napon 10, ma már 9-körül érezhető volt, a délutáni 40-41 fokról nem is beszélve.

Reggeli után frappét, azt követően pedig egésznapos strandolást terveztünk, esti gyrosozással a szomszéd "motoros bácsinál" - a tervtől nem tértünk el, a nap lassan telt, még az előzőeknél is jóval lassabban, ha az lehetséges.
A strandolásba részemről plusz aktivitásként egy kis olivaligeti túrát is besűrítettem: felmentem a közeli dombra, a szomszédos Mikro Beach felé, egyrészt mert mesziről (és a korábban látott képek alapján) nagyon vonzónak tűnt az a part, másrészt megnézni, hogy gyerekekkel is járható-e az erdei út. Jelentem igen, és közben is csodálatos a kilátás! :)

Az esti gyros mennyei volt!!! Ismét megfogadtuk, hogy ilyesmit csak Görögországban érdemes, inkább kibírjuk azt az 1 évet, amit várni kell rá. :)
A tartalmas nap és a már szokásosnak mondható esti program után elcsigázva tértünk nyugovóra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése