2014. október 7., kedd

Isztambul, óuóuó Isztambul... :)

Na ez sem addig volt titkos, amíg terveztem, de ez van, ha az ember lánya közléskényszeres, és nem tudja sokáig tartani a száját még a hipertitkos dolgokról sem. Annyira bennem volt már, olyan nagyon régóta, hogy majd' felrobbantam tőle, és muszáj volt elmondanom Neki, vagyis az Ünnepeltnek, aki a Férjem.
Ezeréve latolgattuk már, hogy valahogy, valamikor el kellene jutni Isztambulba, második lányunk - és egyben harmadik gyermekünk - névadó városába, Konstantináplyba, aki ha meghallja ezt a szót, felkapja a fejét és csúnyán néz, majd közli, hogy nem Konstantinápoly, hanem Konstantina! Na de megint csak fecsegek...

Arra gondoltam, hogy ha már így alakul, hogy ekkora ajándékot kapok a Férjemtől, hogy elenged Kubába álmot megvalósítani, amit le tudok faragni a költségvetésből, abból elmegyünk a régóta vágyott városba, ez lesz az én ajándékom neki. Gondolkoztam, hogy kettesben-e vagy ötösben, és bár én nagyon a gyerekekkel utazás híve vagyok, most mégis inkább a kettesben mellett döntöttem, egyrészt hogy romantikázzunk egy kicsit, másrészt pedig hogy kellőképp hajtósak lehessenek a napok, elvégre nekünk elég, ha csak bekapunk valamit vagy beülünk valahová egy kávéra, ráérünk este enni... meg lehetőség nyílik esti programokra, ami azért nálunk utazáson kívül elég ritka. Így történt, hogy még a kubai repülőjegyek előtt lefoglaltam 2 jegyet Isztambulba, kedvenc fapadosunkkal. Előzetes terveim szerint A. születésnapján szerettem volna megejteni az utazást, de mire Anyukám (legfőbb bébiszitterünk) rábólintott, hogy tudja vállalni a gyerkőcöket, már jól felmentek a jegyárak, egy hónappal később, tehát karácsony előttre sikerült jegyet venni, tehát december 17-21-ig esedékes ez az utazás. 

Ja, szóval fapados... tehát a SAW-ra érkezünk, amit szebben Istanbul Sabiha Gokcen International Airport-nak mondanak ami Ázsiában van, konkrétan szívás bejutni a városba, na de megoldjuk ezt is, ettől (is) kaland, meg hát elmondhatom, hogy egy hónap leforgása alatt 3 földrészt ér a lábam. :P

4 megjegyzés:

  1. Szuper! Oda nekünk is el kell majd egyszer jutni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hát hajrá, gyakorlatilag fillérekből megoldható, az európai városokhoz képest. szerintem. :)

      Törlés
  2. Szia Snow!
    Most jöttünk haza Isztambulból, és mivel mi is a SAW-on landoltunk, gyorsan meg is osztom, hogy egyáltalán nem szívás bejutni a városba. :-)
    Van egy Havatas nevű busztársaság, amelyik félóránkét indít járatot a városba (megállója a főbejárattal szemben van). Fejenként 13 TL (vagy 5 EUR) az ára, kényelmes, tiszta, és figyelnek rá hogy több embert ne engedjenek fel mint aki le tud ülni. 90 percre taksálják a Taksim térre jutás időtartamát, de nekünk szerencsénk volt a forgalommal és 40 perc alatt benn voltunk. Jegyet a buszon lehet venni.
    Itt a link is: http://www.havatas.com/
    Jó utat, nekem személy szerint hatalmas élmény volt a város (bár a kaja jóval drágább, mint amire számítottunk). Üdv: Manka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Régi vágy... a bejutás nem okozhat gondot. Kuba után meg szerintem pláne nagyon egyszerűnek fog tűnni - egyelőre legalábbis így érzem. :)

      Törlés