2012. október 22., hétfő

2006. szeptember 1-2., péntek-szombat

Pénteken és szombaton a munkahelyem csapatépítő tréninget szervezett Tihanyban. Az éjszakát a Hotel Club Tihanyban töltöttük, ami egy négycsillagos szálloda, és a többféle szálláslehetőség közül kis csapatunk a bungalókban lakott. a kis faházak egy erdős részen vannak, a hotel kerítéssel körbevett területén belül, a Balaton partján.

A szállodáról:
A kis faházak szerintem nem méltóak egy négycsillagos színvonalhoz, bár minden megvolt benne, aminek egy ilyen kis erdőszéli házikóban benne kell lennie. A dohos szag és a rengeteg pókháló viszont zavart. Az összes étkezésünk a szálloda éttermében volt. Maga az étterem szép, de az evőeszközök és az étkészlet kopottak voltak, szerintem megvannak már vagy 20-30 évesek, ráadásul 1 asztalon minimum kétféle garnitúrát fedeztünk fel - egy asztal kb 8 fős volt. Az összes étkezés svédasztalos volt, a pénteki ebéd és vacsora mind meleg kaja, és szinte mindben találtunk valami kifogásolhatót. A bélszín mócsingos volt, a rizs és a krumpli főhetett volna még egy darabig, a töltött csirkecomb tölteléke meg szerintem nem volt más, mint delikátos áztatott zsemle - ezeket nem ettem meg. A levesek viszont nagyon jók voltak. Az asztalon lévő virág sem tükrözte a 4 csillagot. :-I A szombati reggelivel és ebéddel nem volt baj, a minőség sokkal jobb volt, a választékról nem is beszélve. A szálloda áraihoz sok közünk ugyan nem volt, de az itallapba belelestem, és 670 ft volt egy 4 decis korsó sör, 400 ft egy 2 decis kóla. Van wellness lehetőség is, mindenféle szauna, jakuzzi, úszómedence és így tovább. mi csak az úszómedencét próbáltuk ki, inkább kint voltunk a szabadban - ha már ilyen jó idő volt hétvégén. :)

Tihanyról:
Egy kolléganőmmel pénteken korábban elindultunk, hogy legyen idő egy kis városnézésre. A mai Tihany ősének a megalapítása a középkorban történt, 1055-ben I. András királyunk itt építette meg a királyi család temetkezési helyét, és fölé a monostort, amibe bencés szerzeteseket telepített. Így indult a bencés apátság élete. A berendezés és a fából faragott aranyozott szobrok a barokk művészet alkotásai. A kolléganőm, aki rábeszélt a városnézésre, nagyon vallásos. Jó volt úgy körülnézni az Apátságban, hogy minden szoborról, freskóról pontosan elmondta hogy mit ábrázol, és mi mit jelent. Az 500 ft-os belépővel nemcsak a templomba, hanem az alatta lévő kriptába (I. András sírhelye) is le lehetett menni, ami ma Magyarország egyik legértékesebb középkori építménye. A belépővel több kiállítást is meg lehetett nézni, ezek egyike volt a IV. Károly emlékszoba, ahol szintén sok érdekes dolgot láttunk. Időnk sajnos nem volt túl sok, úgyhogy amint bejártuk a látnivalókat, elindultunk a szállás felé. Útközben rengeteg szép házat láttunk: nádtetős, tornácos, hófehérre festett házikók, zöldre mázolt ablakokkal és zsalugáterekkel, körben piros muskátlik - akkor úgy éreztem, hogy ott kellene élnünk. Persze szinte minden háznál a főutcában árulnak valamit: mézeskalácsot, paprikát, agyagedényeket, asztalterítőket (alsó árkategória 8 euro...). Tudtam volna válogatni, de az alapos nézelődéssel is simán eltöltöttem volna 1-2 órát. Ha valaki csak Tihanyba tenne egy kirándulást, az Apátságra és a városnézésre érdemes rászánnia egy teljes napot.

A Balatonról:
A látvány valami csodálatos volt. Évek óta nem volt ilyen szép a Balaton - szerintem. Azt hiszem, hogy a kevesebb turista és a sok eső tette ilyen széppé. A hőmérséklettel voltak viszont problémák: csak a kislábujjunkat dugtuk bele a vízbe, és biztosan állíthatom, hogy 20 fok alatt volt a hőmérséklete. :-I
A hétvégéről:
A pénteki városnézést ebéd követte, majd elindultunk Balatonfüred felé, egy erdős-mezős részre a délutáni programunkra. 10 csapatra lett osztva a 100 fő, és pontokat érő feladatokat kellett teljesíteni. Volt íjászkodás, hordágy-készítés 2 fadarab és egy hosszú kötél segítségével, kis túrázás, agymunka, fára mászás furcsa módon (beülőbe kellett ülni, és a többiek húztak fel egy csiga segítségével, kötéllel), és még sorolhatnám. A lényeg, hogy estére mindenkit kiszívott a nap, a friss levegő, és a pár kilométeres mászkálás a szabadban. A szállodába visszaérve azonnal megvacsoráztunk, és rákészültünk az esti bulira. A program a szokásos volt: az idő előrehaladtával mindenkinek egyre jobban csillogott a szeme, és mindenféle pletyka alapjául szolgáló dolgokat művelt az összes munkatársam - azt hiszem velem együtt. :D  Hajnali 5-körül kerültünk ágyba, és 3,5 óra alvás után irány a reggeli. A svédasztalon találtunk a müzlitől elkezdve a felvágottakon, sajtokon keresztül a tojásrántottáig mindent, ami a lényeg: a kávé mindenki asztalán ott figyelt. Nem is olyan sokáig. Ezek után a csapat egyik fele már el is indult hazafelé, a másik pedig kb szó szerint kiborult a tópartra napozni - és igyekeztünk feltöltődni egy kis energiával. Mi lányok úsztunk is egy picit, aztán ebédig napozás. Az ebéd osztályokkal jobb volt, mint az összes többi előző kajánk, jól be is lakmároztunk belőle, majd délután 3-kor elindultunk hazafelé. Balatonalmádiban megálltunk fagyizni, majd kocsiba pattanva irány Budapest. Jó kis hétvége volt. :)