2013. április 6., szombat

százsok

az idei nyaralásról néhány szóban (még mielőtt feltenném az i-re a pontot a barcelonai beszámolót illetően): ment a vacillálás, hogy mikor, hová. idén először végigfutott az agyunkon (pontosabban A.-én) az a gondolatmenet, hogy az autóra, házra, kertre koncentráljunk, és egyáltalán ne menjünk nyaralni, maximum csak pár napra, és belföldre. ezen én mélységesen felháborodtam, és kompromisszumot követeltem: legyen csak 1 hét, és ne júniusban, hanem majd szeptemberben... így tehát arra jutottunk, hogy a nyár nagy részében házat és kertet gondozunk (ezeket valóban évek óta halogatjuk), anyagilag és időben is erre készülünk, majd szeptemberben az anyagi erőforrások függvényében megyünk el valahová.

több gondolat is megfordult a fejünkben, felmerült például Horvátország, amit én a következő pillanatban le is húztam a listáról: bár gyönyörű helyek vannak még amiket nem fedeztünk ott fel, de az emberek mentalitása annyira nem áll hozzám közel, hogy egyszerűen szívnám a fogam többszázezer (2-3?) forintot kiadni arra, hogy náluk nyaraljunk. Görögország hiányzik - nem kérdés, Olaszország vonz - de drága, a Francia Riviéra pedig szintén vonz, de még drágább. mivel anyagi alapú a döntés, mindhárom elképzelésre készítettem útitervet, végül Olaszországra szavaztunk: mert bár Görögország olcsóbb lenne, de minimum 1500 km-re el kellene mennünk itthonról ahhoz, hogy olyan helyen nyaraljunk, ahol valóban jól érezzük magunkat - ehhez pedig már tranzitszállás kell, ami még ha csak 40 euro is, két éjre már 80, és + 2 nap költőpénz.... a 7 napból egyből majdnem 10 lesz, így viszont már sok, és az üzemanyaguk sem mondható olcsónak, ugye, míg mondjuk Olaszország felé menet Szlovéniában púposra tankoljuk az autót (hazafelé szintén), ahol a miénknél is olcsóbb a gázolaj... összességében 140 liternél már ez sem olyan elenyésző.

Francia- és Olaszország között viszont van egy hely, ahol én bő 10 éve egyszer már jártam és nagyon tetszett, de akkor rally vb-n voltunk, és nagyon keveset láttunk a környékből. így jött az ötlet, hogy keresünk egy kempinget San Remo és Menton között valahol, de még mindenképp olasz földön (pizza-pasta-espresso alapon), hajnali indulással a kora-délutáni odaérkezés megoldható (kb 1200 km, végig autópályán, a tervező 12 órát ír, de legyen 14 és még akkor is jók leszünk). tehát tranzitszállás nélkül, 7 éjszaka szállás, akár délelőtt csavargás - délután strand időtöltéssel: a felkeresendő helyek egyike természetesen Monaco, illetve lesz egy egész napos kirándulásunk is, mert St. Tropezba szeretnénk lófrálni egyet.


Nagyobb térképre váltás
na és aki követi itt oldalt a számlálókat is, annak egy kis magyarázat: első körben úgy terveztük, hogy születésnapomkor megyünk, de mivel előtérbe helyeztük a ház-kert dolgait, szeptemberre toltuk el a nyaralásunk időpontját... hejj, de hosszú lesz még ez a nyár!

...aztán persze, a fene tudja mi lesz még addig, az is jó ebben a sátras dologban, hogy ha úgy tetszik, akkor szeptember elsején majd egyszerűen egy másik autópályán indulunk útnak, mondjuk mégis az M5-ösön.... 
elvégre elkészült 4 terv (eddig), majd húzunk a kalapból. :D

6 megjegyzés:

  1. Ismerem ezt az agyalást...a számlálót meg könnyű kicserélni :-) Kíváncsi vagyok, mi lesz majd a végleges. .-) A címet meg nem értem, mi ez a szó "százsok" , ja most esett csak le, hogy ez lehet hogy száz sok akar lenni, vagy 5 percig vacilláltam rajta, hogy ez egy nép, mint a szászok vagy mi?? :-) :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-D ezen jot mosolyogtam! Igen, a százsok az a száz sok :-D

      Törlés
    2. Hát akkor ciki vagy nem, de tényleg vagy 5 percig filóztam, ezt most valami gyerekszáj (utaszázsok?) vagy egy nép, vagy elgépeltél valamit. :-)

      Törlés
  2. Francia Riviérán vannak nagyon jó áron apartmanok pl. az interchalet oldalán (nézd meg azért sztem). Mi anno kb. 120 EUR/hét voltunk, ami igazán nem nagy összeg. Ok, persze, kaját venni kell, mondjuk lehet kompromisszumot kötni, hogy nem ültök be vhova? Imádom azt a részt, Te is imádnád ;-)

    VálaszTörlés
  3. Na találtam is Neked :-)

    http://interchalet.de/detail.cfm?object_code=MLC201&object_name=Les%20Mazets%20du%20Ventoux

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, koszomom, de mi mindenképp kempingezesben gondolkozunk! :-)
      Es igen, vonz a környék nagyon, de gasztronomiai szempontbol inkabb az olaszokra szavaz a csalad, ezert is lenne ott a szallasunk.

      Törlés